• Aesthetics (259)
  • Archive (320)
  • Color Order System (6)
  • Color Vision (16)
  • Committees (4)
  • Companies (637)
  • Economics (221)
  • Genre (433)
  • Location (577)
  • Narration (11)
  • Person (332)
  • Restoration (31)
  • Subject (81)
  • Technology (825)
  • Time (754)
    • Category

    • Filter

    • Show only

    • Reset

    65 Results


    Quote

    Eggert, John; Heymer, Gerd (1937): Der Stand der Farbenphotographie. In: Veröffentlichungen des wissenschaftlichen Zentral-Laboratoriums der photographischen Abteilung Agfa, pp. 7–28, on pp. 26–28. (in German)

    Quote

    Howe, James Wong (1937): Reaction on Making His First Color Production. In: American Cinematographer, 18, October 1937, pp. 408–409 and pp. 411–412, on p. 412.

    Quote

    Eggert, John; Heymer, Gerd (1937): Der Stand der Farbenphotographie. In: Veröffentlichungen des wissenschaftlichen Zentral-Laboratoriums der photographischen Abteilung Agfa, pp. 7–28, on pp. 26–28. (in German)

    Quote

    Mees, C. E. Kenneth (1937): The Development of the Art and Science of Photography in the Twentieth Century. In: Journal of the Society of Motion Picture Engineers, 28,1, pp. 3–20, on p. 13.

    Quote

    Eggert, John; Heymer, Gerd (1937): Der Stand der Farbenphotographie. In: Veröffentlichungen des wissenschaftlichen Zentral-Laboratoriums der photographischen Abteilung Agfa, pp. 7–28, on pp. 26–28. (in German)

    Quote

    Mees, C. E. Kenneth (1937): The Development of the Art and Science of Photography in the Twentieth Century. In: Journal of the Society of Motion Picture Engineers, 28,1, pp. 3–20, on p. 12.

    Quote

    Eggert, John; Heymer, Gerd (1937): Der Stand der Farbenphotographie. In: Veröffentlichungen des wissenschaftlichen Zentral-Laboratoriums der photographischen Abteilung Agfa, pp. 7–28, on pp. 26–28. (in German)

    Quote

    Eggert, John; Heymer, Gerd (1937): Der Stand der Farbenphotographie. In: Veröffentlichungen des wissenschaftlichen Zentral-Laboratoriums der photographischen Abteilung Agfa, pp. 7–28, on pp. 26–28. (in German)

    Quote

    Eggert, John; Heymer, Gerd (1937): Der Stand der Farbenphotographie. In: Veröffentlichungen des wissenschaftlichen Zentral-Laboratoriums der photographischen Abteilung Agfa, pp. 7–28, on pp. 26–28. (in German)

    Quote

    Eggert, John; Heymer, Gerd (1937): Der Stand der Farbenphotographie. In: Veröffentlichungen des wissenschaftlichen Zentral-Laboratoriums der photographischen Abteilung Agfa, pp. 7–28, on pp. 26–28. (in German)

    Quote

    Pénichon, Sylvie (2013): Twentieth Century Colour Photographs. The Complete Guide to Processes, Identification & Preservation. London, Los Angeles: Thames & Hudson, on pp. 212–214.

    Quote

    Troland, Leonard T. (1927): Some Psychological Aspects of Natural Color Motion Pictures. In: Transactions of the Society of Motion Picture Engineers, 11, 26.9.1927, pp. 680–698, on pp. 695–696.

    Quote

    Holm, Wilton R. (1957): The Elements of Color in Professional Motion Pictures. Prepared by a Special Committee of the Society. New York: The Society of Motion Picture Engineers, on p. 44.

    Quote

    Alt, Dirk (2011): “Der Farbfilm marschiert!” Frühe Farbfilmverfahren und NS-Propaganda 1933-1945. München: Belleville, on pp. 47–48. (in German)

    Quote

    Alt, Dirk (2011): “Der Farbfilm marschiert!” Frühe Farbfilmverfahren und NS-Propaganda 1933-1945. München: Belleville, on pp. 41–42. (in German)

    Quote

    Alt, Dirk (2011): “Der Farbfilm marschiert!” Frühe Farbfilmverfahren und NS-Propaganda 1933-1945. München: Belleville, on pp. 40–41. (in German)

    Quote

    Alt, Dirk (2011): “Der Farbfilm marschiert!” Frühe Farbfilmverfahren und NS-Propaganda 1933-1945. München: Belleville, on pp. 43–44. (in German)

    Quote

    Alt, Dirk (2011): “Der Farbfilm marschiert!” Frühe Farbfilmverfahren und NS-Propaganda 1933-1945. München: Belleville, on pp. 43–44. (in German)

    Quote

    Alt, Dirk (2011): “Der Farbfilm marschiert!” Frühe Farbfilmverfahren und NS-Propaganda 1933-1945. München: Belleville, on pp. 43–44. (in German)

    Quote

    Alt, Dirk (2011): “Der Farbfilm marschiert!” Frühe Farbfilmverfahren und NS-Propaganda 1933-1945. München: Belleville, on pp. 43–44. (in German)

    Quote

    Alt, Dirk (2011): “Der Farbfilm marschiert!” Frühe Farbfilmverfahren und NS-Propaganda 1933-1945. München: Belleville, on pp. 43–44. (in German)

    Quote

    Alt, Dirk (2011): “Der Farbfilm marschiert!” Frühe Farbfilmverfahren und NS-Propaganda 1933-1945. München: Belleville, on pp. 43–44. (in German)

    Quote

    Alt, Dirk (2011): “Der Farbfilm marschiert!” Frühe Farbfilmverfahren und NS-Propaganda 1933-1945. München: Belleville, on pp. 43–44. (in German)

    Quote

    Alt, Dirk (2011): “Der Farbfilm marschiert!” Frühe Farbfilmverfahren und NS-Propaganda 1933-1945. München: Belleville, on pp. 43–44. (in German)

    Quote

    Alt, Dirk (2011): “Der Farbfilm marschiert!” Frühe Farbfilmverfahren und NS-Propaganda 1933-1945. München: Belleville, on pp. 43–44. (in German)

    Quote

    Pierotti, Federico (2012): La seduzione dello spettro. Storia e cultura del colore nel cinema. Genova: Le Mani-Microart, on pp. 151–153. (in Italian)

    Quote

    Pierotti, Federico (2012): La seduzione dello spettro. Storia e cultura del colore nel cinema. Genova: Le Mani-Microart, on pp. 140–141. (in Italian)

    Quote

    Pénichon, Sylvie (2013): Twentieth Century Colour Photographs. The Complete Guide to Processes, Identification & Preservation. London, Los Angeles: Thames & Hudson, on p. 71.

    Quote

    Pénichon, Sylvie (2013): Twentieth Century Colour Photographs. The Complete Guide to Processes, Identification & Preservation. London, Los Angeles: Thames & Hudson, on pp. 26–27.

    Quote

    Pierotti, Federico (2012): La seduzione dello spettro. Storia e cultura del colore nel cinema. Genova: Le Mani-Microart, on pp. 122–123. (in Italian)