• Aesthetics (581)
  • Archive (633)
  • Color Order System (7)
  • Color Vision (58)
  • Committees (7)
  • Companies (1,050)
  • Economics (372)
  • Genre (788)
  • Location (1,015)
  • Narration (27)
  • Person (770)
  • Restoration (92)
  • Subject (189)
  • Technology (1,326)
  • theatre (1)
  • Time (1,349)
  • Unidentified (1)
    • Category

    • Filter

    • Show only

    • Reset

    33 Results


    Quote

    Elway, Thomas (1923): The First Successful Color Movie. In: Popular Science Monthly, Feb., pp. 59–61, 114.

    Quote

    Eggert, John (1932): Kurzer Überblick über den Stand der Farbenkinematographie. In: Bericht über den VIII. Internationalen Kongress für wissenschaftliche und angewandte Photographie, Dresden 1931. Leipzig: J. A. Barth, pp. 214–221, on pp. 215–218. (in German)

    Quote

    Eggert, John (1932): Kurzer Überblick über den Stand der Farbenkinematographie. In: Bericht über den VIII. Internationalen Kongress für wissenschaftliche und angewandte Photographie, Dresden 1931. Leipzig: J. A. Barth, pp. 214–221, on pp. 215–218. (in German)

    Quote

    Eggert, John (1932): Kurzer Überblick über den Stand der Farbenkinematographie. In: Bericht über den VIII. Internationalen Kongress für wissenschaftliche und angewandte Photographie, Dresden 1931. Leipzig: J. A. Barth, pp. 214–221, on pp. 215–218. (in German)

    Quote

    Eggert, John (1932): Kurzer Überblick über den Stand der Farbenkinematographie. In: Bericht über den VIII. Internationalen Kongress für wissenschaftliche und angewandte Photographie, Dresden 1931. Leipzig: J. A. Barth, pp. 214–221, on pp. 215–218. (in German)

    Quote

    Eggert, John (1932): Kurzer Überblick über den Stand der Farbenkinematographie. In: Bericht über den VIII. Internationalen Kongress für wissenschaftliche und angewandte Photographie, Dresden 1931. Leipzig: J. A. Barth, pp. 214–221, on pp. 215–218. (in German)

    Quote

    Eggert, John (1932): Kurzer Überblick über den Stand der Farbenkinematographie. In: Bericht über den VIII. Internationalen Kongress für wissenschaftliche und angewandte Photographie, Dresden 1931. Leipzig: J. A. Barth, pp. 214–221, on pp. 215–218. (in German)

    Quote

    Eggert, John (1932): Kurzer Überblick über den Stand der Farbenkinematographie. In: Bericht über den VIII. Internationalen Kongress für wissenschaftliche und angewandte Photographie, Dresden 1931. Leipzig: J. A. Barth, pp. 214–221, on pp. 215–218. (in German)

    Quote

    Eggert, John (1932): Kurzer Überblick über den Stand der Farbenkinematographie. In: Bericht über den VIII. Internationalen Kongress für wissenschaftliche und angewandte Photographie, Dresden 1931. Leipzig: J. A. Barth, pp. 214–221, on pp. 215–218. (in German)

    Quote

    Eggert, John (1932): Kurzer Überblick über den Stand der Farbenkinematographie. In: Bericht über den VIII. Internationalen Kongress für wissenschaftliche und angewandte Photographie, Dresden 1931. Leipzig: J. A. Barth, pp. 214–221, on pp. 215–218. (in German)

    Quote

    Eggert, John (1932): Kurzer Überblick über den Stand der Farbenkinematographie. In: Bericht über den VIII. Internationalen Kongress für wissenschaftliche und angewandte Photographie, Dresden 1931. Leipzig: J. A. Barth, pp. 214–221, on pp. 215–218. (in German)

    Quote

    Eggert, John (1932): Kurzer Überblick über den Stand der Farbenkinematographie. In: Bericht über den VIII. Internationalen Kongress für wissenschaftliche und angewandte Photographie, Dresden 1931. Leipzig: J. A. Barth, pp. 214–221, on pp. 215–218. (in German)

    Quote

    Layton, James; Pierce, David (2015): The Dawn of Technicolor. Rochester: George Eastman House, on pp. 70–71.

    Quote

    Layton, James; Pierce, David (2015): The Dawn of Technicolor. Rochester: George Eastman House, on pp. 36–41.

    Quote

    Pierotti, Federico (2016): Un’archeologia del colore nel cinema italiano. Dal Technicolor ad Antonioni. Pisa: Edizioni ETS, on pp. 32–35. (in Italian)

    Quote

    Pierotti, Federico (2016): Un’archeologia del colore nel cinema italiano. Dal Technicolor ad Antonioni. Pisa: Edizioni ETS, on pp. 102–103. (in Italian)

    Quote

    Pierotti, Federico (2016): Un’archeologia del colore nel cinema italiano. Dal Technicolor ad Antonioni. Pisa: Edizioni ETS, on pp. 69–77. (in Italian)

    Quote

    Pierotti, Federico (2016): Un’archeologia del colore nel cinema italiano. Dal Technicolor ad Antonioni. Pisa: Edizioni ETS, on pp. 31–32. (in Italian)

    Quote

    Pierotti, Federico (2016): Un’archeologia del colore nel cinema italiano. Dal Technicolor ad Antonioni. Pisa: Edizioni ETS, on p. 31. (in Italian)

    Quote

    Pierotti, Federico (2016): Un’archeologia del colore nel cinema italiano. Dal Technicolor ad Antonioni. Pisa: Edizioni ETS, on pp. 100–101. (in Italian)

    Quote

    Pierotti, Federico (2016): Un’archeologia del colore nel cinema italiano. Dal Technicolor ad Antonioni. Pisa: Edizioni ETS, on pp. 64–69. (in Italian)

    Quote

    Pierotti, Federico (2016): Un’archeologia del colore nel cinema italiano. Dal Technicolor ad Antonioni. Pisa: Edizioni ETS, on pp. 105–106. (in Italian)

    Quote

    Merritt, Russell (2008): Crying in Color. How Hollywood Coped When Technicolor Died. In: Journal of the National Film and Sound Archive, Australia, 3,2/3, pp. 1–16, pp. 1–6.