• Aesthetics (626)
  • Archive (641)
  • Color Order System (7)
  • Color Vision (62)
  • Committees (7)
  • Companies (1,075)
  • Economics (380)
  • Genre (803)
  • Location (1,035)
  • Narration (27)
  • Person (816)
  • Restoration (96)
  • Subject (196)
  • Technology (1,399)
  • theatre (1)
  • Time (1,380)
  • Unidentified (1)
    • Category

    • Filter

    • Show only

    • Reset

    55 Results


    Quote

    Traber, Bodo (1995): Dramaturgische Funktionen monochromer Farbgebung im Stummfilm. In: Karl-Dietmar Möller-Nass Möller-Nass, Hasko Schneider and Hans J. Wulff (eds.): 1. Film- und Fernsehwissenschaftliches Kolloquium. Münster: MAkS, pp. 30–36, on pp. 31–32. (in German)

    Quote

    Merritt, Russell (2008): Crying in Color. How Hollywood Coped When Technicolor Died. In: Journal of the National Film and Sound Archive, Australia, 3,2/3, pp. 1–16, on pp. 8–13.

    Quote

    Slide, Anthony (1985): The Return of Becky Sharp. In: Films in Review, 36, Mar., pp. 148–153, on pp. 150–151.

    Quote

    Merritt, Russell (2008): Crying in Color. How Hollywood Coped When Technicolor Died. In: Journal of the National Film and Sound Archive, Australia, 3,2/3, pp. 1–16, on pp. 8–13.

    Quote

    Merritt, Russell (2008): Crying in Color. How Hollywood Coped When Technicolor Died. In: Journal of the National Film and Sound Archive, Australia, 3,2/3, pp. 1–16, on pp. 8–13.

    Quote

    Traber, Bodo (1995): Dramaturgische Funktionen monochromer Farbgebung im Stummfilm. In: Karl-Dietmar Möller-Nass Möller-Nass, Hasko Schneider and Hans J. Wulff (eds.): 1. Film- und Fernsehwissenschaftliches Kolloquium. Münster: MAkS, pp. 30–36, on pp. 31–33. (in German)

    Quote

    Higgins, Scott (2007): Harnessing the Technicolor Rainbow. Color Design in the 1930s. Austin: University of Texas Press, on pp. 49-71.

    Quote

    Traber, Bodo (1995): Dramaturgische Funktionen monochromer Farbgebung im Stummfilm. In: Karl-Dietmar Möller-Nass Möller-Nass, Hasko Schneider and Hans J. Wulff (eds.): 1. Film- und Fernsehwissenschaftliches Kolloquium. Münster: MAkS, pp. 30–36, on pp. 33–34. (in German)

    Quote

    Traber, Bodo (1995): Dramaturgische Funktionen monochromer Farbgebung im Stummfilm. In: Karl-Dietmar Möller-Nass Möller-Nass, Hasko Schneider and Hans J. Wulff (eds.): 1. Film- und Fernsehwissenschaftliches Kolloquium. Münster: MAkS, pp. 30–36, on pp. 31–33. (in German)

    Quote

    Traber, Bodo (1995): Dramaturgische Funktionen monochromer Farbgebung im Stummfilm. In: Karl-Dietmar Möller-Nass Möller-Nass, Hasko Schneider and Hans J. Wulff (eds.): 1. Film- und Fernsehwissenschaftliches Kolloquium. Münster: MAkS, pp. 30–36, on pp. 33–34. (in German)

    Quote

    Traber, Bodo (1995): Dramaturgische Funktionen monochromer Farbgebung im Stummfilm. In: Karl-Dietmar Möller-Nass Möller-Nass, Hasko Schneider and Hans J. Wulff (eds.): 1. Film- und Fernsehwissenschaftliches Kolloquium. Münster: MAkS, pp. 30–36, on pp. 32–35. (in German)

    Quote

    Watkins, Liz (2013): Herbert G. Ponting’s Materials and Texts. In: Simon Brown, Sarah Street and Liz Watkins (eds.): Color and the Moving Image. History, Theory, Aesthetics, Archive. New York, London: Routledge, pp. 230–242, on pp. 233–235.