• Aesthetics (493)
  • Archive (620)
  • Color Order System (7)
  • Color Vision (54)
  • Committees (7)
  • Companies (991)
  • Economics (350)
  • Genre (764)
  • Location (956)
  • Narration (21)
  • Person (704)
  • Restoration (73)
  • Subject (168)
  • Technology (1,249)
  • Time (1,282)
  • Unidentified (1)
    • Category

    • Filter

    • Show only

    • Reset

    285 Results


    Gallery | (16 images)

    [Berlin Nikolaiviertel] (1986)

    Gallery | (86 images)

    Münchhausen (1943)

    Quote

    Traber, Bodo (1995): Dramaturgische Funktionen monochromer Farbgebung im Stummfilm. In: Karl-Dietmar Möller-Nass Möller-Nass, Hasko Schneider and Hans J. Wulff (eds.): 1. Film- und Fernsehwissenschaftliches Kolloquium. Münster: MAkS, pp. 30–36, on pp. 33–34. (in German)

    Gallery | (19 images)

    Opus IV (1925)

    Gallery | (92 images)

    Eine Motte flog zum Licht (1915)

    Gallery | (95 images)

    Das Cabinet des Dr. Caligari (1919)

    Gallery | (17 images)

    Opus II (1922)

    Gallery | (17 images)

    Perlen (1940)

    Gallery | (20 images)

    Die Hochbahnkatastrophe (1921)

    Gallery | (11 images)

    Der Schatten der Gaby Leed (1921)

    Gallery | (32 images)

    Opus III (1924)

    Gallery | (79 images)

    Deep End (1970)

    Gallery | (71 images)

    Grosse Freiheit Nr. 7 (1944)

    Gallery | (37 images)

    Farbfilmtechnik (1943)

    Gallery | (82 images)

    Das kalte Herz (1950)

    Quote

    Traber, Bodo (1995): Dramaturgische Funktionen monochromer Farbgebung im Stummfilm. In: Karl-Dietmar Möller-Nass Möller-Nass, Hasko Schneider and Hans J. Wulff (eds.): 1. Film- und Fernsehwissenschaftliches Kolloquium. Münster: MAkS, pp. 30–36, on pp. 33–34. (in German)

    Gallery | (37 images)

    Das Boot (1981)

    Gallery | (3 images)

    Horst Samples (Kodak Film Samples Collection)

    Quote

    Read, Paul (1998): Tinting and Toning Techniques and their Adaption for the Restoration of Archive Film. In: Luciano Berriatúa et al. (eds.): Tutti i colori del mondo. Il colore nei mass media tra 1900 e 1930. = All the colours of the world. Reggio Emilia: Diabasis, pp. 157–167, on pp. 158–159.

    Quote

    Rother, Rainer (1992): Suggestion der Farben. Die Doppelproduktion Immensee und Opfergang. In: Hans-Michael Bock and Michael Töteberg (eds.): Das Ufa-Buch. Kunst und Krisen, Stars und Regisseure, Wirtschaft und Politik. Die internationale Geschichte von Deutschlands grösstem Film-Konzern. Frankfurt a.M.: Zweitausendeins, pp. 452–455, on pp. 454–455. (in German)

    Quote

    Rother, Rainer (1992): Suggestion der Farben. Die Doppelproduktion Immensee und Opfergang. In: Hans-Michael Bock and Michael Töteberg (eds.): Das Ufa-Buch. Kunst und Krisen, Stars und Regisseure, Wirtschaft und Politik. Die internationale Geschichte von Deutschlands grösstem Film-Konzern. Frankfurt a.M.: Zweitausendeins, pp. 452–455, on pp. 453–455. (in German)

    Quote

    Pierotti, Federico (2016): Un’archeologia del colore nel cinema italiano. Dal Technicolor ad Antonioni. Pisa: Edizioni ETS, on pp. 35–36. (in Italian)