• Aesthetics (520)
  • Archive (629)
  • Color Order System (7)
  • Color Vision (55)
  • Committees (7)
  • Companies (1,021)
  • Economics (365)
  • Genre (776)
  • Location (985)
  • Narration (21)
  • Person (723)
  • Restoration (84)
  • Subject (172)
  • Technology (1,288)
  • Time (1,318)
  • Unidentified (1)
    • Category

    • Filter

    • Show only

    • Reset

    13 Results

    Quote

    Traber, Bodo (1995): Dramaturgische Funktionen monochromer Farbgebung im Stummfilm. In: Karl-Dietmar Möller-Nass Möller-Nass, Hasko Schneider and Hans J. Wulff (eds.): 1. Film- und Fernsehwissenschaftliches Kolloquium. Münster: MAkS, pp. 30–36, on pp. 31–33. (in German)

    Quote

    Traber, Bodo (1995): Dramaturgische Funktionen monochromer Farbgebung im Stummfilm. In: Karl-Dietmar Möller-Nass Möller-Nass, Hasko Schneider and Hans J. Wulff (eds.): 1. Film- und Fernsehwissenschaftliches Kolloquium. Münster: MAkS, pp. 30–36, on pp. 31–33. (in German)

    Quote

    Traber, Bodo (1995): Dramaturgische Funktionen monochromer Farbgebung im Stummfilm. In: Karl-Dietmar Möller-Nass Möller-Nass, Hasko Schneider and Hans J. Wulff (eds.): 1. Film- und Fernsehwissenschaftliches Kolloquium. Münster: MAkS, pp. 30–36, on pp. 31–33. (in German)

    Quote

    Traber, Bodo (1995): Dramaturgische Funktionen monochromer Farbgebung im Stummfilm. In: Karl-Dietmar Möller-Nass Möller-Nass, Hasko Schneider and Hans J. Wulff (eds.): 1. Film- und Fernsehwissenschaftliches Kolloquium. Münster: MAkS, pp. 30–36, on pp. 31–33. (in German)

    Quote

    Vincent-Arnaud, Nathalie (2009): Contrepoints chromatiques. Couleur et énonciation musicale dans Gattaca d’Andrew Niccol (1997). In: Raphaëlle Costa de Beauregard (ed.): Cinéma et couleur. Paris: M. Houdiard, pp. 358–369, on pp. 360–369. (in French)

    Quote

    Rother, Rainer (1992): Suggestion der Farben. Die Doppelproduktion Immensee und Opfergang. In: Hans-Michael Bock and Michael Töteberg (eds.): Das Ufa-Buch. Kunst und Krisen, Stars und Regisseure, Wirtschaft und Politik. Die internationale Geschichte von Deutschlands grösstem Film-Konzern. Frankfurt a.M.: Zweitausendeins, pp. 452–455, on pp. 454–455. (in German)

    Quote

    Rother, Rainer (1992): Suggestion der Farben. Die Doppelproduktion Immensee und Opfergang. In: Hans-Michael Bock and Michael Töteberg (eds.): Das Ufa-Buch. Kunst und Krisen, Stars und Regisseure, Wirtschaft und Politik. Die internationale Geschichte von Deutschlands grösstem Film-Konzern. Frankfurt a.M.: Zweitausendeins, pp. 452–455, on pp. 453–455. (in German)

    Quote

    Bergala, Alain (1995): La couleur, la Nouvelle Vague et ses maîtres des années cinquante. In: Jacques Aumont (ed.): La Couleur en cinéma. Milan: Mazzotta, pp. 126–136, on pp. 131–132. (in French)

    Quote

    Traber, Bodo (1995): Dramaturgische Funktionen monochromer Farbgebung im Stummfilm. In: Karl-Dietmar Möller-Nass Möller-Nass, Hasko Schneider and Hans J. Wulff (eds.): 1. Film- und Fernsehwissenschaftliches Kolloquium. Münster: MAkS, pp. 30–36, on pp. 30–35. (in German)

    Quote

    O’Brien, Charles (2013): Color as Image Schema. Technicolor Number 3 in King of Jazz. In: Simon Brown, Sarah Street and Liz Watkins (eds.): Color and the Moving Image. History, Theory, Aesthetics, Archive. New York, London: Routledge, pp. 37–46.

    Quote

    Telotte, J.P. (2004): Minor Hazards. Disney and the Color Adventure. In: Angela Dalle Vacche and Brian Price (eds.): Color. The Film Reader. New York: Routledge, pp. 30–39, on pp. 35–36.

    Quote

    Sharits, Paul (1966): Red, Blue, Godard. In: Film Quarterly, 19,4, 1966, pp. 24–29, on pp. 24–25 and 26–29.

    Quote

    Sharits, Paul (1966): Red, Blue, Godard. In: Film Quarterly, 19,4, 1966, pp. 24–29, on pp. 24–26.