• Aesthetics (526)
  • Archive (629)
  • Color Order System (7)
  • Color Vision (57)
  • Committees (7)
  • Companies (1,025)
  • Economics (366)
  • Genre (780)
  • Location (992)
  • Narration (21)
  • Person (728)
  • Restoration (86)
  • Subject (172)
  • Technology (1,292)
  • Time (1,321)
  • Unidentified (1)
    • Category

    • Filter

    • Show only

    • Reset

    139 Results


    Quote

    Coote, Jack H. (1993): The Illustrated History of Colour Photography. Surbiton, Surrey: Fountain Press, on p. 168.

    Quote

    Coote, Jack H. (1993): The Illustrated History of Colour Photography. Surbiton, Surrey: Fountain Press, on pp. 157–163.

    Quote

    Coote, Jack H. (1993): The Illustrated History of Colour Photography. Surbiton, Surrey: Fountain Press, on pp. 163–164.

    Quote

    Coote, Jack H. (1993): The Illustrated History of Colour Photography. Surbiton, Surrey: Fountain Press, on pp. 153–156.

    Quote

    Coote, Jack H. (1993): The Illustrated History of Colour Photography. Surbiton, Surrey: Fountain Press, on p. 161.

    Quote

    Pranchère, Victor (2013): La sortie du laboratoire ou les stratégies d’exploitation du procédé trichrome de cinématographie en couleurs de la Société des Établissements Gaumont (1913-1921). In: 1895. Revue d’Histoire du Cinéma, 71, pp. 61–80, on pp. 72–75. (in French)

    Quote

    Pranchère, Victor (2013): La sortie du laboratoire ou les stratégies d’exploitation du procédé trichrome de cinématographie en couleurs de la Société des Établissements Gaumont (1913-1921). In: 1895. Revue d’Histoire du Cinéma, 71, pp. 61–80, on pp. 70–72. (in French)

    Quote

    Pranchère, Victor (2013): La sortie du laboratoire ou les stratégies d’exploitation du procédé trichrome de cinématographie en couleurs de la Société des Établissements Gaumont (1913-1921). In: 1895. Revue d’Histoire du Cinéma, 71, pp. 61–80, on pp. 67–69. (in French)

    Quote

    Pranchère, Victor (2013): La sortie du laboratoire ou les stratégies d’exploitation du procédé trichrome de cinématographie en couleurs de la Société des Établissements Gaumont (1913-1921). In: 1895. Revue d’Histoire du Cinéma, 71, pp. 61–80, on pp. 66–67. (in French)

    Quote

    Pranchère, Victor (2013): La sortie du laboratoire ou les stratégies d’exploitation du procédé trichrome de cinématographie en couleurs de la Société des Établissements Gaumont (1913-1921). In: 1895. Revue d’Histoire du Cinéma, 71, pp. 61–80, on pp. 65–66. (in French)

    Quote

    Pranchère, Victor (2013): La sortie du laboratoire ou les stratégies d’exploitation du procédé trichrome de cinématographie en couleurs de la Société des Établissements Gaumont (1913-1921). In: 1895. Revue d’Histoire du Cinéma, 71, pp. 61–80, on pp. 62–65. (in French)

    Quote

    Basten, Fred E. (1980): Glorious Technicolor. The Movies’ Magic Rainbow. South Brunswick: Barnes, on pp. 66–67.

    Quote

    Lavedrine, Bertrand (1998): History and Technology of Colour Photographic Processes. In: Luciano Berriatúa et al.: Tutti i colori del mondo. Il colore nei mass media tra 1900 e 1930. = All the colours of the world. Reggio Emilia: Edizioni Diabasis, pp. 117-119, on p. 119.

    Quote

    Merritt, Russell (2008): Crying in Color. How Hollywood Coped When Technicolor Died. In: Journal of the National Film and Sound Archive, Australia, 3,2/3, pp. 1–16, on p. 1.

    Quote

    Merritt, Russell (2008): Crying in Color. How Hollywood Coped When Technicolor Died. In: Journal of the National Film and Sound Archive, Australia, 3,2/3, pp. 1–16, on pp. 6–7.

    Quote

    Ede, François (1992): Jour de fête en couleurs. Ou l’art du puzzle. In: Yann Tobin (1992): Dossier. La couleur du cinéma. In: Positif, 375–376, May, pp. 121–158, on pp. 135–137. (in French)

    Quote

    Spehr, Paul C. (1979): Fading, Fading, Faded. The Colour Film in Crisis. In: American Film, Nov., pp. 56–61.

    Quote

    Spehr, Paul C. (1979): Fading, Fading, Faded. The Colour Film in Crisis. In: American Film, Nov., pp. 56–61, pp. 56–59.

    Quote

    Behlmer, Rudy (1964): Technicolor. In: Films in Review, 15,6, pp. 333–351, on pp. 337–342.

    Quote

    Kitsopanidou, Kira (2009): “Glorious Technicolor”. La stratégie d’innovation de la couleur de Technicolor dans l’industrie cinématographique Américaine. In: Raphaëlle Costa de Beauregard (ed.): Cinéma et couleur. Paris: M. Houdiard, pp. 193–206, on pp. 195–200. (in French)

    Quote

    Kitsopanidou, Kira (2009): “Glorious Technicolor”. La stratégie d’innovation de la couleur de Technicolor dans l’industrie cinématographique Américaine. In: Raphaëlle Costa de Beauregard (ed.): Cinéma et couleur. Paris: M. Houdiard, pp. 193–206, on pp. 201–202. (in French)

    Quote

    Kitsopanidou, Kira (2009): “Glorious Technicolor”. La stratégie d’innovation de la couleur de Technicolor dans l’industrie cinématographique Américaine. In: Raphaëlle Costa de Beauregard (ed.): Cinéma et couleur. Paris: M. Houdiard, pp. 193–206, on pp. 202–203. (in French)

    Quote

    Kitsopanidou, Kira (2009): “Glorious Technicolor”. La stratégie d’innovation de la couleur de Technicolor dans l’industrie cinématographique Américaine. In: Raphaëlle Costa de Beauregard (ed.): Cinéma et couleur. Paris: M. Houdiard, pp. 193–206, on pp. 194–195. (in French)