• Aesthetics (564)
  • Archive (633)
  • Color Order System (7)
  • Color Vision (58)
  • Committees (7)
  • Companies (1,044)
  • Economics (370)
  • Genre (785)
  • Location (1,013)
  • Narration (27)
  • Person (757)
  • Restoration (90)
  • Subject (186)
  • Technology (1,321)
  • Time (1,347)
  • Unidentified (1)
    • Category

    • Filter

    • Show only

    • Reset

    467 Results


    Gallery | (14 images)

    The Quiet Man (1952)

    Gallery | (47 images)

    Rainbow Rhythm (1937?)

    Quote

    Flückiger, Barbara (2015): Zwischen Chromophobie und Farbrausch. Entwicklungslinien des frühen Technicolor. In: Connie Betz, Annike Schaefer and Rainer Rother (eds.): Glorious Technicolor. Berlin: Bertz und Fischer, pp. 21–47, on p. 36. (in German)

    Gallery | (32 images)

    Shane (1953)

    Quote

    Jacobs, Lewis (1970): The Mobility of Color. In: Lewis Jacobs (ed.): The Movies as Medium. New York: Farrar, Straus and Giroux, pp. 189–196, on p. 190.

    Quote

    Eggert, John (1932): Kurzer Überblick über den Stand der Farbenkinematographie. In: Bericht über den VIII. Internationalen Kongress für wissenschaftliche und angewandte Photographie, Dresden 1931. Leipzig: J. A. Barth, pp. 214–221, on pp. 215–218. (in German)

    Quote

    Merritt, Russell (2008): Crying in Color. How Hollywood Coped When Technicolor Died. In: Journal of the National Film and Sound Archive, Australia, 3,2/3, pp. 1–16, on pp. 8–13.

    Gallery | (64 images)

    Black Narcissus (1947)

    Quote

    Kuhn, Irene (1937): Rainbow “Round the Screen”. In: Cinema Arts, 1,1, pp. 28–32, on p. 28.

    Quote

    Déribéré, Maurice (1954): Les problèmes du cinéma en couleurs français. In: Technique Cinématographique, 25,145, pp. 185–189. (in French)

    Quote

    Behlmer, Rudy (1992): High Style on the High Seas. In: American Cinematographer, 73,4, pp. 34–40, on pp. 36–40.

    Quote

    Eggert, John (1932): Kurzer Überblick über den Stand der Farbenkinematographie. In: Bericht über den VIII. Internationalen Kongress für wissenschaftliche und angewandte Photographie, Dresden 1931. Leipzig: J. A. Barth, pp. 214–221, on pp. 215–218. (in German)

    Gallery | (35 images)

    The Mikado (1939)

    Gallery | (42 images)

    Wilson (1944)

    Quote

    Eggert, John (1932): Kurzer Überblick über den Stand der Farbenkinematographie. In: Bericht über den VIII. Internationalen Kongress für wissenschaftliche und angewandte Photographie, Dresden 1931. Leipzig: J. A. Barth, pp. 214–221, on pp. 215–218. (in German)

    Quote

    Degenhardt, Inge (1996): On the Absence and Presence of Colour in Film. In: Monica Dall’Asta, Guglielmo Pescatore and Leonardo Quaresima (eds.): Il colore nel cinema muto. Bologna: Clueb, pp. 88–102, on pp. 95–96.

    Quote

    Eggert, John (1932): Kurzer Überblick über den Stand der Farbenkinematographie. In: Bericht über den VIII. Internationalen Kongress für wissenschaftliche und angewandte Photographie, Dresden 1931. Leipzig: J. A. Barth, pp. 214–221, on pp. 215–218. (in German)

    Gallery | (6 images)

    Jesse James (1939)

    Quote

    Degenhardt, Inge (1996): On the Absence and Presence of Colour in Film. In: Monica Dall’Asta, Guglielmo Pescatore and Leonardo Quaresima (eds.): Il colore nel cinema muto. Bologna: Clueb, pp. 88–102, on pp. 95–96.