• Aesthetics (520)
  • Archive (629)
  • Color Order System (7)
  • Color Vision (55)
  • Committees (7)
  • Companies (1,021)
  • Economics (365)
  • Genre (776)
  • Location (985)
  • Narration (21)
  • Person (723)
  • Restoration (84)
  • Subject (172)
  • Technology (1,288)
  • Time (1,318)
  • Unidentified (1)
    • Category

    • Filter

    • Show only

    • Reset

    12 Results

    Image

    A Star Is Born (1937)

    Image

    Doctor X (1932)


    Image

    The Godfather 1972

    Image

    Gentlemen Prefer Blondes (1953)

    Image

    Münchhausen (1943)


    Image

    Doctor X (1932)

    Quote

    Traber, Bodo (1995): Dramaturgische Funktionen monochromer Farbgebung im Stummfilm. In: Karl-Dietmar Möller-Nass Möller-Nass, Hasko Schneider and Hans J. Wulff (eds.): 1. Film- und Fernsehwissenschaftliches Kolloquium. Münster: MAkS, pp. 30–36, on p. 35. (in German)

    Image

    Münchhausen (1943)

    Image

    Doctor X (1932)

    Quote

    Traber, Bodo (1995): Dramaturgische Funktionen monochromer Farbgebung im Stummfilm. In: Karl-Dietmar Möller-Nass Möller-Nass, Hasko Schneider and Hans J. Wulff (eds.): 1. Film- und Fernsehwissenschaftliches Kolloquium. Münster: MAkS, pp. 30–36, on p. 35. (in German)

    Quote

    Rother, Rainer (1992): Suggestion der Farben. Die Doppelproduktion Immensee und Opfergang. In: Hans-Michael Bock and Michael Töteberg (eds.): Das Ufa-Buch. Kunst und Krisen, Stars und Regisseure, Wirtschaft und Politik. Die internationale Geschichte von Deutschlands grösstem Film-Konzern. Frankfurt a.M.: Zweitausendeins, pp. 452–455, on pp. 454–455. (in German)

    Quote

    Pierotti, Federico (2016): Un’archeologia del colore nel cinema italiano. Dal Technicolor ad Antonioni. Pisa: Edizioni ETS, on pp. 197–200. (in Italian)